3.08.2016

Sałatka z tuńczykiem i ciecierzycą

Zanin będzie przepis, kilka informacji.  Kilka lat temu myślałam nad przeniesieniem bloga na blogspot. Kilka wpisów tu się pojawiło potem była tylko opcja wydruku, a ostatecznie ukryłam blog i zostałam na bloxie.  Ostatnio miałam trochę problemów z bloxem i doszłam dzisiaj do wniosku, że skoro blox nie ma ochoty rozwiązać moich problemów (banalnych dodam), to spróbuję wrócić tutaj.  Zobaczymy co z tego wyjdzie.  Nie obiecuję, że przeniosę wszystkie wpisy tu, bo to strasznie pracochłonne, ale może chociaż kilka ostatnich się pojawi.  Zobaczymy.  Wygląd na razie jest, jaki jest.  Kiedyś nad nim popracuję.

Bardzo sycąca a zarazem lekka.  Do tego przygotowuje ją się dosłownie w 5 minut.  Pasuje zarówno na obiad jak i na kolację, dodatkowo spokojnie można ją zapakować w pojemnik do pracy. Sama się dziwię, że nie jadałam takich sałatek wcześniej.  Teraz to się zmieni.  Przepis pochodzi z bloga Eat yourself skinny.








Składniki:

  • 400 g ciecierzycy z puszki lub ugotowanej (u mnie ze słoika *)
  • 2 większe pomidory
  • 1/2 posiekanej cebuli (najlepiej czerwonej, ale ja użyłam cukrowej)
  • garść posiekanych natki pietruszki
  • 2 - 3 łyżki posiekanych listków mięty
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
  • sól, pieprz do smaku
  • 150 g tuńczyka ( u mnie białego w oleju, ze słoika *)



Wykonanie:

Ciecierzycę odsączyć z zalewy i przepłukać. Włożyć do miski. Dodać pokrojone w kostkę pomidory i pozostałe składniki oprócz tuńczyka. Wymieszać dokładnie. Na koniec dodać tuńczyka i delikatnie wymieszać.



* użyłam produktów z tygodnia hiszpańskiego z Lidla



4 komentarze:

  1. robiłam kiedyś podobną,noo prawie taką samą bo aż sprawdziłam bardzo smaczna ;)
    Ojj wiem jak to jest jak banalnych spraw nie można załatwić, ja to nawet odpowiedzi do tej pory a to 1,5 roku nie otrzymałam. Tez mam uśpionego bloga na blogspocie ;)Powodzenia w nowym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ciecierzycę oraz tuńczyka i właśnie zastanawiałam się co by tu z nich zrobić. Z ciecierzycy miał być hummus, ale chyba najpierw zrobię taką sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. powodzenia ja swój przeniosłam z blogspota właśnie na wordpressa i jeszcze nie wiem czy żałuję :) sałatka smaczna!

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie tak to z tym bloxem ;-( ja też w trakcje przenoszenia ale już na własną platformę ;-) Choć to niestety trwa trochę dłużej niż bym chciała, ale już mam nareszcie odpowiednią osobę i jestem dobrej myśli ;-) A Twoja sałatka wygląda cudnie no i powodzenia na nowej stronie .

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...