8.04.2016

Mleko jaglano - słonecznikowe

Jeszcze w zimie kupiłam książkę "Jaglany detoks" Marka Zaremby.  Kupiłam i zaczęłam lekturę.  Początkowo byłam zachwycona, w miarę czytania coraz bardziej miałam wrażenie jakbym czytała wydawnictwo jakiejś sekty.  Nie byłam w stanie przebrnąć przez całą książkę.  Przynajmniej na razie.  Jednak jest w niej sporo wartościowych informacji (np. o naturze termicznej pokarmów) i generalnie sama idea jaglanego detoksu do mnie przemawia.  Na razie nie zdecydowałam się na pełny detoks, ale jemy kaszy zdecydowanie więcej.  Samo mleko jest dość smaczne. Idealne do porannej jaglanki czy koktajlu.  Zrobiłam z nim nawet kawę.  Mleko pięknie się spieniło.  Oczywiście smak kawy lekko zmodyfikowany, ale nie było źle.






Składniki:
  • 1,5 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
  • 1/3 szklanki nasion słonecznika
  • 1 daktyl
  • szczypta soli morskiej lub himalajskiej
  • 2,5 szklanki wody źródlanej
  • szczypta kardamonu (opcjonalnie, nie dałam)



Wykonanie:
Kaszę, słonecznik, daktyla i sól włożyć do kielicha blendera.  Dolać wodę i dokładnie zmiksować.  Przecedzić przez sitko (lub sitko wyłożone gazą).  Przy przecedzaniu tylko przez sitko mleko będzie bardziej gęste, a przy użyciu gazy, będzie bardziej wodniste.  Opcjonalnie (np. do koktajli) można zrezygnować z przecedzania, dzięki czemu koktajle będą gęste.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...