15.06.2015

Placuszki owsiane z orzechami - czyli śniadanie półmaratończyka

Takie placuszki zjadłam na śniadanie przed moim pierwszym półmaratonem. Tak jak zapowiadali w „Runner’s World” dały mi siłę na dobrych kilka godzin. W oryginalnym przepisie pojawiły się jagody, ale niestety czerwiec to jeszcze nie jagodowa pora, a zamrożonych już nie miałam. Zamiast jagód (które wspomagają regenerację po wysiłku) dałam banana. Potem na potrzeby wpisu zrobiłam też wersję truskawkową. Z podanych składników wychodzą spore 4 porcje, ale placuszki smakują nie tylko na ciepło. Spokojnie można je zabrać ze sobą do pracy na drugie śniadanie.




Składniki:
  • ok. 1 ½ kubka mleka
  • kubek płatków owsianych
  • ¾ kubka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • ¼ kubka mąki owsianej lub otrębów owsianych
  • ¾ kubka jagód (świeżych lub mrożonych / u mnie duży banan / pokrojone truskawki)
  • ½ kubka posiekanych orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki miodu / syropu z agawy / syropu klonowego
  • Łyżeczka soli
  • 2 rozbełtane jajka


Wykonanie:
Płatki zalać mlekiem, dodać jajka i wymieszać. Dodać mąkę, otręby wymieszane z proszkiem i solą i dokładnie wymieszać tak, aby nie było grudek. Dosypać posiekane orzechy i połowę jagód (u mnie pół rozgniecionego banana / pokrojone truskawki). Rozgrzać beztłuszczową patelnię i smażyć partiami.   Przewracać na drugą stronę, kiedy zaczną pojawiać się bąbelki powietrza i placuszki staną się rumiane. Gotowe placuszki polać miodem i posypać pozostałymi owocami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...