11.04.2015

Placuszki orkiszowe (szklankowe)

Jakiś czas temu zobaczyłam u Jamiego krótki filmik o szklankowych, najłatwiejszych placuszkach. Postanowiłam wykorzystać patent, żeby nie musieć odmierzać składników. Koniec końców, musiałam dodać odrobinę więcej mąki, ale to chyba też kwesta przyzwyczajenia co do gęstości ciasta. Placuszki pyszne. Idealne na śniadanie, szczególnie z rozmrożonymi truskawkami.



Składniki:
  • 1 jajko
  • 1 szklanka mąki ( u mnie orkiszowa jasna – dodałam ze 2 łyżki więcej)
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka oleju

Do polania:
  • Zamrożone, rozgniecione truskawki
 

Wykonanie:
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać tak, aby powstało dość gęste ciasto. Rozgrzać patelnię beztłuszczową. Smażyć partiami z dwóch stron, na złoty kolor.
Truskawki rozmrozić i delikatnie podgrzać. Placuszki polać powstałym sosem truskawkowym, który można ewentualnie odrobinę dosłodzić domowym cukrem waniliowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...