9.03.2015

Granola bananowa

Ostatnio odkryłam, że nie robiłam jeszcze bananowej wersji granoli.  Zupełnie nie wiem jak to się mogło stać.  Kiedy jeszcze odkryłam, że Bee pokazała kiedyś u siebie wersje z olejem kokosowym, natychmiast przystąpiłam do działania.  Zmniejszyłam w niej tylko zawartość cukru i zamieniłam pekany  na słonecznik, bo to akurat miałam w domu.  Granola przepyszna.  Idealna do jogurtu, na drugie śniadanie.  Do powtórzenia na pewno.



Składniki:
  • 475 g płatków owsianych (zwykłych lub górskich)
  • 75 g orzechów włoskich
  • 75 g ziaren słonecznika
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 30 g oleju kokosowego
  • 3 łyżki miodu lub syropu z agawy
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 150 g banana (1 większy, mocno dojrzały)


Wykonanie:
Olej i miód / syrop podgrzać w garnuszku tak, aby olej się rozpuścił i składniki połączyły.  Nie gotować.  Zmiksować z wanilią i bananem.
Suche składniki wymieszać w misce, a następnie dokładnie połączyć ze zmiksowanym bananem, miodem i olejem.  Wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 170 - 180 stopni i piec przez około 20 - 25 minut.  Mieszać 1 - 2 razy w międzyczasie.  Piekarnik wyłączyć, uchylić drzwiczki i studzić granolę.   Wystudzoną granolę przełożyć do słoja.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...