13.02.2015

Sernik kremowy

Od jakiegoś czasu chodził za mną delikatny, kremowy sernik.  Kupiłam więc ser i do pracy.  Sernik wyszedł dokładnie taki jaki sobie wymarzyłam.  Do tego był to mój pierwszy sernik pieczony w kąpieli wodnej.  Nie taki diabeł straszny.  Od teraz chyba już będą piekła w ten sposób większość serników.




Składniki:
  • 650 g sera twarogowego trzykrotnie zmielonego (może być z wiaderka)
  • 3 jajka
  • 1 niepełna szklanka drobnego cukru
  • 250 g ciastek owsianych
  • 70 – 90 g miękkiego masła


Wykonanie:
Tortownicę 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia.  Ciasta owsiane zmielić blenderem.  Dodać miękkie masło i wymieszać, aż powstanie mieszanka o konsystencji mokrego piasku.  Ilość masła zależy od rodzaju ciastek, jakie użyjemy.  Ważne, żeby otrzymać dobrą konsystencję spodu.  Wymieszać wysypać na dno tortownicy.  Wyłożyć nią dno i brzegi tortownicy na wysokość około ok. 1,5 – cm.  Można sobie pomóc tutaj szklanką o płaskim dnie.  Tortownicę wstawić do lodówki na 20 – 30 minut, aby spód się schłodził.   Następnie przygotować folię aluminiową.  Zawinąć dno tortownicy i boki dokładnie przyciskając.  Folię ułożyć na krzyż tak, aby woda się nie dostała do środka tortownicy.   Ja owinęłam moją tortownicę 4 kawałkami folii.
 Ser wymieszać robotem z cukrem.  Dodawać po jednym jajku.  Gotową mieszankę serową wylać tortownicy.  Owiniętą folią tortownicę wstawić do drugiej, szerszej formy.  Wlać wrzątek do szerszej formy tak, aby woda sięgała do połowy formy z sernikiem.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 stopni i piec przez około 50 – 60 minut.  Sprawdzić czy sernik jest ścięty.  Następnie wyjąć go z formy z wodą i odstawić w formie do ostudzenia.  Schłodzony sernik pokroić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...