5.02.2015

Pulled pork

Ostatnio pojawia się na wielu blogach.  Ja przekonałam się po zdjęciach na Lawendowym Domu.  Rodzina kiedy zobaczyła mięso zaczęła żartować, że zabrałam jedzenie psu.  Jednak wieprzowina znikała tak szybko, że kilka razy musiałam donosić dokładki.  Dobrze, że to spory kawał mięsa.  Warto było wstawiać kilka razy w nocy, żeby sprawdzić czy z mięsem wszystko OK.




Składniki:
  • ok 1 kg łopatki wieprzowej
  • 2 - 3 łyżki oleju
  • 3 - 4 ząbki czosnku
  • 1 łyżka soli
  • 2 łyżki słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka papryki ostrej


Wykonanie:
Olej wymieszać z paprykami, solą i rozgniecionym czosnkiem.  Natrzeć marynatą umyte i osuszone mięso.  Włożyć do naczynia do zapiekania.  Przykryć folią lub przykrywką i odstawić do marynowania na minimum 6 godzin  (moje marynowało się 24 h).  Wieczorem rozgrzać piekarnik do 90 - 100 stopni.  Wstawić mięso na 9 - 10 godzin.  Moje piekło się od godz. 22 go 7 rano w 90 stopniach.  Potem dopiekałam od 7 do 9 w 130 stopniach.  Upieczone mięso wyjąc i odstawić na minimum 30 minut.  Następnie podzielić dwoma widelcami na małe kawałki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...