11.02.2015

Pączki

Mięciutkie, puszyste.  Nie nadziewałam ich czekoladą tak jak Edytka, a dżemem.  Zamiast kilkunastu malutkich zrobiłam 8 wielkich pączków, które zniknęły natychmiast.   Zróbcie je koniecznie na ten Tłusty Czwartek.



Składniki:
  • 7 g suszonych drożdży
  • 1,5 łyżki drobnego cukru
  • 30 ml ciepłej wody
  • 125 ml ciepłego mleka
  • 300 g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • dżem


Wykonanie:
Wszystkie składniki poza płynami umieścić w misie robota.  Wyrabiać ciasto hakiem dolewając stopniowo mleko wymieszane z wodą.  Dolać tyle płynów, aby powstało miękkie, elastyczne ciasto  (ja dolałam dokładnie tyle co w przepisie, ale musiałam dodać 1 łyżkę mąki).  Kiedy ciasto będzie już sprężyste uformować w kulę, przełożyć do naoliwionej miski i odstawić na godzinę pod przykryciem w ciepłe miejsce.  Rozwałkować ciasto na grubość ok 1 cm.  Wycinać koła i formować pączki (ja formuję je tak jak bułeczki).  Odłożyć pod przykryciem na 20 - 30 minut, aż podrosną. 
Rozgrzać tłuszcz do 170 - 180 stopni.  Wkładać po kilka pączków tak, aby swobodnie pływały.  Smażyć z obu stron na złoty kolor.  Wyjąć łyżką cedzakową i położyć na ręczniku papierowym.  Usmażone pączki nadziać dżemem używając szprycy ze szpikulcem.   Posypać cukrem pudrem lub polukrować.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...