26.01.2015

Oponki serowe

Już niedługo Tłusty Czwartek.  Dlatego też pojawia się moja pierwsza tegoroczna propozycja.  Oponki są banalne w wykonaniu, do przygotowanie ich nie zajmuje dużo czasu.  Ja zrobiłam moje między zupą a drugim daniem, więc dzieciaki (i nie tylko one) mogły spałaszować je jeszcze na ciepło w ramach podwieczorku.  





Składniki (na ok. 15 sztuk):
  • 250 g sera (może być z wiaderka)
  • ok 280 g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 3 żółtka
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżki śmietany 18 %
  • tłuszcz do smażenia 
  • lukier lub cukier puder do posypania


Wykonanie:
Wszystkie składniki ciasta umieścić w misie robota i zagnieść dość lepkie ciasto.  Na stolnicy wysypać odrobinę mąki.  Ciasto przełożyć i delikatnie rozwałkować (lub rozpłaszczyć ręką) starając się nie dodawać za dużo mąki.  Wycinać koła (np szklanką) a w środku mniejsze (kieliszkiem).  Resztki ciasta zagnieść, ponownie rozwałkować i wycinać następne oponki.  Gotowe oponki smażyć na głębokim tłuszczu (można z dodatkiem alkoholu) po kilka minut z każdej strony, na złoty kolor. Usmażone oponki osączyć na papierowym ręczniku.  Posypać cukrem pudrem lub polać lukrem. 


2 komentarze:

  1. Anonimowy11:20

    przepyszne. robiłam dziś pierwszy raz w życiu i wyszły wyśmienite :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...