9.11.2014

Ciasto z orzechami i jabłkami (Siostry Anastazji)

Kiedy przeglądałam książkę Siostry Anastazji, zwróciłam uwagę na ciasto z orzechami.  Jest to jedno z niewielu ciast bez mas.  Ponieważ miałam w domu sporą ilość jabłek i orzechów postanowiłam, że je przygotuję.  Bardzo zdziwiła mnie jednak ilość jabłek w oryginalnym przepisie - 16.  Trochę dużo, prawda?  Podpytałam koleżanki, które miały inne wydania tej książki, czy u nich też widnieje ta sama ilość.  Okazało się, że tak.  Nie chciałam jednak ryzykować i przygotowałam ciasto z 6 jabłek.  Wyszło naprawdę smaczne.  Ktoś z Was je robił z 16 jabłek?



Składniki:
  • 6 jabłek (w książce 16)
  • 2 szklanki cukru
  • 2 szklanki mąki
  • 2 szklanki pokrojonych orzechów (dałam włoskie)
  • 6 jajek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody


Wykonanie:
Jabłka obrać i pokroić w kostkę (najłatwiej obrane jabłka ponacinać do ogryzka w kostkę, a potem ścinać z wierzchu plastrami).  Włożyć do miski i zasypać cukrem.  Odstawić na godzinę. Do jabłek dodać żółtka, orzechy, mąkę, sodę i proszek.  Dokładnie wymieszać.  Białka ubić na sztywno.  Delikatnie wymieszać je z masą jabłkową.  Formę o wymiarach 23x38 cm wyłożyć papierem do pieczenia.  Piekarnik rozgrzać do 170 - 180 stopni.  Ciasto przełożyć do przygotowanej formy.  Piec około 50 - 60 minut (do suchego patyczka).  Posypać cukrem pudrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...