22.10.2014

Syrop dyniowy do kawy

Do tej pory przygotowywałam sobie latte dyniowe na bieżąco.  Postanowiłam jednak skorzystać z przepisu Viri na syrop do kawy i móc cieszyć się dyniową kawą bez większych przygotowań.  Syrop wyszedł niezwykle aromatyczny.  Kawa z jego dodatkiem posmakowała nawet mojemu mężowi, który nie przepada ani za kawą, ani za dynią.



Składniki:
  • 125 ml wody
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 75 g puree z dyni
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej


Wykonanie:
Wszystkie składniki umieścić w garnuszku.  Gotować na niewielkim ogniu przez około 20 - 30 minut.  Mieszać od czasu do czasu i kontrolować stopień gęstości syropu.  W razie potrzeby można syrop zmiksować, chociaż ja tego nie robiłam.  Gotowy syrop przelać do butelki.  Przechowywać w lodówce do tygodnia.  Dolewać do kawy w zależności od preferencji, od 1 łyżeczki do 2 łyżek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...