31.10.2014

"Silver dollar pumpkin soup" - zupa dyniowo-jabłkowa

Przepis na tę dynię dostałam od mojej czytelniczki, Uli z Kapsztadu.  Ula podesłała mi kilka cudownych dyniowych przepisów, a ich przygotowania rozpoczęłam od tej właśnie zupy.  Zupy o przedziwnej nazwie i o cudownym smaku.  Testowałam już niejednokrotnie połączenie dyni i jabłka, ale jeszcze nigdy nie pod postacią zupy.  Okazało się, że idealna w smaku.  Lekko słodkawa, ale nie do końca, trochę pikantna.  Podałam ją moim przyjaciółkom i bardzo im posmakowała.  Podawały mi nawet opisy tej zupy, jakie mam zawrzeć we wpisie, ale oczywiście zapomniałam.



Składniki:
  • 500 g dyni
  • 1 jabłko
  • 500 ml wody lub bulionu
  • 1 cebula
  • 1 łyżka przyprawy curry
  • 1 łyżka masła
  • 100 ml soku jabłkowego (lub cydru)
  • ziarnka dyni do podania



Wykonanie:
Posiekaną cebulę zeszklić na maśle w garnku.  Dodać przyprawę curry, dynię pokrojoną w kostkę i obrane i pokrojone jabłko.  Zalać wodą lub bulionem i gotować przez około pół godziny.  Zupa powinna lekko bulgotać.  Kiedy dynia jest już miękka, zmiksować całość. Dodać sok jabłkowy, wymieszać.  Zupę podgrzać przed podaniem i udekorować pestkami dyni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...