21.10.2014

Pieczony kurczak z ziołowymi ziemniakami

Wspaniałe danie, które nie dość że robi się samo, to jeszcze niesamowicie pachnie i cudownie smakuje.   Ja przygotowałam kurczaka, wstawiłam do piekarnika i wyszłam na spacer z psem.  Kiedy wróciłam, w domu rozchodził się cudowny zapach.  Dzieciaki były zachwycone, zresztą nie tyko one.  Danie przygotowałam razem z Edytą i Malwiną.



Składniki:
  • 8 pałeczek z kurczaka
  • 4 ziemniaki
  • kilka łyżek oleju
  • sól, pieprz
  • 3 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
  • 3-4  łyżeczki tymianku
  • 1 łyżeczka oregano
  • 150 g bułki tartej
  • 50 g mąki


Wykonanie:
Ziemniaki myjemy, obieramy i kroimy na mniejsze kawałki.  Obtaczamy w oleju wymieszanym z częścią tymianku i łyżeczką mielonej papryki.  Pałeczki z kurczaka myjemy i osuszamy.  Wymieszać bułkę, mąkę, pozostałą paprykę, tymianek i oregano. Części kurczaka smarować w oleju i obtaczać w ziołowej mieszance.  Kurczaka i ziemniaki ułożyć na brytfance.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni przez około godzinę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...