31.10.2014

Chleb dyniowy na zakwasie

Chlebków dyniowych robiłam już kilkanaście, ale nie robiłam jeszcze dyniowego chleba.  Kiedy znalazłam ten przepis, postanowiłam, że spróbuję.  Ciasto miało być dość luźne, ale moje wyszło tak bardzo luźne, że nie było mowy o formowaniu chlebów i pieczeniu ich w koszyku.  Upiekłam je więc w foremkach.  Chleby nie są przepięknie pomarańczowe, a to ze względu na moje mało dojrzałe dynie.   Na szczęście są bardzo smaczne.  Na tyle, że mam zamówienie na powtórkę.



Składniki (na 2 bochenki):
Zaczyn:
  • 200 g mąki pszennej (dałam typ 2000)
  • 150 g wody
  • 40 g zakwasu (dokarmionego)

Ciasto właściwe:
  • cały zaczyn
  • 700 g mąki pszennej
  • 275 g wody 
  • 20 g soli
  • 425 g puree dyniowego
  • 150 g nasion dyni


Wykonanie:
Składniki zaczynu wymieszać i odstawić na około 10 godzin.  Następnego dnia wymieszać puree z wodą i mąką.  Odstawić na około 30 minut.  Dodać zaczyn, sól i nasiona i wyrobić ciasto (moje było bardzo wodniste).  Odstawić na kolejne 30 minut. Po tym czasie ponownie wyrobić.  Znowu odstawić na 30 minut i po tym czasie wyrobić ciasto jeszcze raz.  Odstawić do wyrastania.  W oryginalnym przepisie proponują wyrastanie nocne w lodówce.  Moje ciasto stało przez około 8 godzin w lodówce.  Wyrośnięte ciasto podzielić na 2 części.  2 foremki (25 cm) wysmarować odrobiną oleju i wysypać mąką lub otrębami.  Przełożyć ciasto i odstawić na 2 - 3 godziny do wyrośnięcia.  Jeżeli ciasto jest wystarczająco zbite, można uformować bochenki i ułożyć je w koszach.  Wyrośnięte chleby przełożyć do piekarnika nagrzanego do 235 stopni.  Piec 15 minut.  Zmniejszyć temperaturę do 225 i piec jeszcze 25 minut (mój piekł się około 30 - 35).  Wystudzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...