4.03.2014

Ptysiowe obwarzanki

Kiedy podawałam przepis mojej Babci Jańci na gniazdka, pisałam, że nie był to oryginał przepisu.  Dzisiaj pokazuję ten przepis dokładnie tak, jak zapisała go moja Babcia.  Ptysie w wersji obwarzankowej, z migdałową posypką.  Idealne do popołudniowej kawy.  Zapewniam.



Składniki:
  • 120 g masła
  • 250 ml wody
  • szczypta soli
  • 250 g mąki
  • 6 jaj
  • 100 g cukru drobnego
  • 50 g migdałów (dałam płatki)
  • jajko
  • 20 g mąki do podsypywania

Wykonanie:
Wodę gotujemy ze szczyptą soli i masłem.  Do gotującej się wody wsypujemy na raz mąkę.  Mieszamy drewnianą łyżką aż ciasto będzie odchodzić od ścianek i zrobi się lśniące.  Odstawić do ostygnięcia.  Papier do pieczenia pociąć w kwadraty o boku ok. 10 cm.  Każdy kwadrat posmarować olejem. Przełożyć do szorstkiej miski i dodawać po jednym jajku dokładnie ucierając.  Wyłożyć ciasto na stolnicę.  Odrywać po kawałku i formować wałeczki, a z nich obwarzanki.  Wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia.  Piec przez około 20 minut w 190 stopni.  Upieczone posmarować rozbełtanym jajkiem i posypać cukrem wymieszanym z posiekanymi migdałami.  Wstawić do piekarnika na 150 stopni na około 5 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...