8.03.2014

Drożdżówki dyniowe z cynamonem

Dynia i cynamon to idealne połączenie.  Sprawdzałam to już nie raz. A jeżeli zamkniemy te smaki w drożdżowym cieście to dopiero jest to.  Część tych drożdżówek zabrałam ze sobą na warsztaty do Warszawy, a resztę zawiozłam na wieś.  Wersja na drogę była bez lukru a domowa z lukrem.  Na zdecydowaną korzyść tej drugiej.  Przepis znalazłam na stronie Back to the cutting board.  Jedyna moja uwaga to taka, że nadzienia jest zdecydowanie za mało, a samych drożdżówek wychodzi dwa razy tyle, co w przepisie.  Ilość mąki zależy od tego jak mokre pure macie.  Moje było dość wodniste.



Składniki (na około 20 drożdżówek):
  • 1 opakowanie drożdży instant (7g)
  • ok 65 g ciepłej wody
  • ok 680 g mąki pszennej
  • 200 g pure z dyni
  • 125 ml mleka
  • 75 g masła, roztopionego
  • 1 łyżka cukru
  • 1 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej

Nadzienie:
  • 5 łyżek cukru
  • 5 łyżek cukru trzcinowego
  • 3 łyżki mąki
  • 2 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3 łyżki schłodzonego masła


Lukier z cukru pudru i wody

Wykonanie:
Drożdże rozpuścić w ciepłej wodzie i odstawić na kilka minut. Do miski wsypać około 500 g mąki, pure dyniowe, mleko, masło, cukier, sól i gałkę, dodać wodę z drożdżami.  Wyrabiać mikserem, dodając tyle mąki, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne.  Stopnień hydracji ciasta należy sprawdzać ręką.  Gładkie i elastyczne ciasto zwinąć w kulę i przełożyć do miski wysmarowanej olejem.  Przykryć i odstawić do wyrastania na około 45 minut.  Ciasto ma podwoić objętość.  Wyrośnięte ciasto uderzyć pięścią i odstawić na chwilę. 
W międzyczasie przygotować nadzienie.  Wszystkie składniki przełożyć do miski i palcami wyrabiać jak na kruszonkę.   Odstawić.
Ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach około 25 x 30 cm.  Posypać nadzieniem i zwinąć wzdłuż dłuższego boku.  Rulon podzielić na około 2 cm plastry.  Plastry ułożyć w okrągłej tortownicy, nakryć i pozostawić do wyrośnięcia na około 30 minut (ja użyłam 1 tortownicy 24 cm, oraz kwadratowej formy do brownie 23 cm).  Nagrzać piekarnik do 190 stopni.  Wstawić wyrośnięte bułki i piec przez około 20 minut.  Wyjąć z piekarnika i ostudzić w formie przez kwadrans.  Polać lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...