11.01.2014

Faszerowana pierś z kurczaka

Dawno temu widzieliśmy w jednym z programów Jamiego przepis na kurczaka po cypryjsku.  Bardzo nam się spodobał i przygotowałam wtedy pierś według tego przepisu.  Zdjęcia, które wtedy zrobiłam były tak okropne, że nie pokazałam ich na blogu.  Teraz przepis powtórzyłam, ale w nieco zmienionej formie.  Dlatego też zamiast oryginalnej nazwy, pojawia się faszerowana pierś.  Przepis pochodzi z książki 30 minut w kuchni.



Składniki:
  • kilka łyżek siekanej natki pietruszki
  • kilka łyżek liści bazylii
  • 5 - 8 suszonych pomidorów w oleju
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • kilka łyżek serka kremowego (w oryginale feta)
  • 4 piersi z kurczaka
  • gałązki świeżego rozmarynu
  • pieprz, sól
  • oliwa do smażenia
  • papier do pieczenia


Wykonanie:
Natkę, bazylię i pomidory siekamy.  Mieszamy z serkiem i wyciśniętym czosnkiem.  Dolewamy odrobinę oleju z pomidorów.  Doprawiamy pieprzem i drobiną soli.
W każdej piersi robimy nacięcie tak, aby powstała kieszonka.  W środek wkładamy przygotowaną masę ziołowo-serową.  Zamykamy kieszonkę. Na patelni rozgrzewamy oliwę. Kładziemy na rozgrzanym tłuszczu nafaszerowane piersi z kurczaka, rozcięciem do góry.  Arkusz papieru do pieczenia zgniatamy i moczymy pod kranem.  Rozprostowujemy i przykrywamy kurczaka na patelni.  Smażymy na złoty kolor, od czasu do czasu potrząsając patelnią.  Kiedy kurczak jest dobrze podsmażony z jednej strony, przekładamy na drugą, dokładamy gałązki rozmarynu i dalej smażymy przykryte papierem.  Usmażone piersi zdejmujemy z patelni i kroimy w plastry.  Ja podałam pierś z kuskusem i sałatą z sosem czosnkowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...