27.12.2013

Limoncello

Nigdy wcześniej nie robiłam żadnych likierów ani nalewek.  Kiedy jednak zobaczyłam w książce "Preserves" Lindy Wildsmith przepis na Limoncello, postanowiłam spróbować.  Okazało się, że Limoncello wyszło niesamowicie aromatyczne,smaczne a do tego łatwe w przygotowaniu.   Już zaczynam planować kolejny likier.



Składniki:
  • 4-5 niewoskowanych cytryn (jedna powinna być jeszcze zielonkawa)
  • 500 ml wódki, ginu czy białego rumu (dałam wódkę)
  • 150 g cukru
  • 500 ml wody

Wykonanie:
Zdjąć skórkę z cytryn tak, aby nie było na niej białej części (limoncello będzie wtedy gorzkie). Najlepiej spisuje się tutaj zester.  Włożyć skórki do słoika i zalać alkoholem. Słoik nakryć folią spożywczą i zakręcić.  Odstawić w ciemne miejsce na 7-10 dni (mój stał ponad 2 tygodnie).  Od czasu do czasu potrząsamy słoikiem.
Kiedy alkohol nabierze już cytrynowego aromatu i koloru, przygotowujemy syrop.  Do garnka wsypujemy cukier i  zalewamy go wodą.  Gotujemy przez 6-7 minut.  Odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.  Przelewamy wódkę (bez skórek) do syropu.  (Skórki możemy zamrozić i wykorzystywać potem do lodów czy drinków.)  Do butelki (750 ml) wkładamy lejek wyłożony filtrem do kawy (jeżeli nie mamy, można użyć papierowego ręcznika).  Powoli przefiltrowujemy alkohol wymieszamy z syropem.  W razie potrzeby wymieniamy ręcznik czy filtr.  Butelkę zamykamy korkiem czy nakrętką i odstawiamy ponownie w ciemne miejsce na około 1 tydzień.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...