20.11.2013

Zupa z brukselki

W tym roku moja teściowa po raz pierwszy posadziła brukselkę.  Nie zabierałam jej do domu, bo wydawało mi się, że dzieci nie znoszą.  Kiedy ostatnio poszłam na pobliski targ z córką, ta zażyczyła sobie brukselkę na zupę.  Kupiłam, trochę ryzykując.  Okazało się, że wszystkim posmakowała.  Dobrze, że teściowa zamroziła swoje zbiory.




Składniki:
  • udo (opcjonalnie)
  • kilka marchewek
  • 1 - 2 pietruszki
  • kawałek selera
  • kawałek pora
  • 1 mała cebula
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • ok 5 ziemniaków
  • 500 g brukselki
  • ew. śmietana lub jogurt
  • sól, pieprz

Wykonanie:
Udo zalewamy wodą (ok 2,5 - 3l) i gotujemy. (Jeżeli robimy wywar warzywny, pomijamy tę czynność).  Po około 20 minutach dodajemy umyte i obrane warzywa, ziele, liść i opaloną cebulkę.  Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i dodajemy do wywaru.  Brukselkę myjemy, zdejmujemy wierzchnie liście i kroimy na połówki lub ćwiartki.  Kiedy ziemniaki są już prawie miękkie dodajemy brukselkę.  Gotujemy przez kilka minut.  Doprawiamy do smaku.  Zupę możemy zabielić śmietaną lub jogurtem oraz posypać słodką papryką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...