16.04.2013

Dietetyczne ciasto czekoladowe

Ten przepis mam wydrukowany od ponad 3 lat, jednak jakoś nie miałam odwagi się z nim zmierzyć.  Być może dlatego, że jedno ciasto wykonane z tej strony mi się nie udało i bałam się, że tu będzie podobnie.  Kiedy jednak Bernardeta pokazała u siebie coś bardzo podobnego, pomyślałam, że spróbuję.   Na szczęście.  Ciasto jak brownie, pomimo ciężkiego wyglądu jest jednak lekkie.  No i spokojnie można je potraktować jako porcję warzyw :)  W oryginalnym przepisie był słodzik, ja jednak wolałam użyć bardziej tradycyjnego słodzika.




Składniki:
  • 1 puszka czerwonej fasoli, odsączona (400 g)
  • 4 jajka
  • 2 łyżki oliwy
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 200 g cukru trzcinowego
  • 3 łyżki kakao niesłodzonego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • orzechy włoskie (16 połówek)

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni.  Kwadratową formę do brownie wykładamy papierem do pieczenia.   Wszystkie składniki poza orzechami przekładamy do blendera i miksujemy aż masa będzie gładka.  Wylewamy masę do przygotowanej formy i kładziemy na wierzch połówki orzechów.  Pieczemy przez 25 - 30 minut, do suchego patyczka.  Kroimy na kwadratowe porcje.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...