31.01.2013

Ciasto żurawinowe

Mam w zamrażarce cały woreczek żurawiny.  Zamroziłam ją z myślą, o cudownych ciastach, ale jakoś ich nie robię.  Na przyjazd dziadków postanowiłam wykorzystać przynajmniej część zawartości tego woreczka.  Lekko zmodyfikowałam ten przepis  i tak oto powstało to żurawinowe ciasto.  Jest niezwykle miękkie i wilgotne.  Przyznam, że nie spodziewałam się, że będzie aż tak dobre.






Składniki:
Na ciasto:
  • 190 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 125 ml oleju
  • 80 g cukru trzcinowego
  • 2 jajka
  • 160 ml jogurtu naturalnego
  • 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
Na nadzienie owocowe:
  • 350 g żurawiny (dałam mrożoną)
  • 100 g miodu
Na kruszonkę:
  • 200 g mielonych migdałów
  • 80 g cukru trzcinowego
  • 120 g masła
Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni.  22 cm tortownicę wyłożyć papierem na dnie. 
Do garnka o grubym dnie wsypać żurawinę i miód.  Gotować na średnim ogniu przez kilka minut, aż owoce się lekko rozpadną.  Odstawić.
W misce wymieszać olej, jajka, jogurt i wanilię.  Dodać przesianą mąkę, cukier i proszek do pieczenia.  Całość wymieszać i przelać do przygotowanej formy.  Na wierzch wyłożyć ugotowane owoce.
Do miski wsypać mielone migdały.  Dodać zimne masło i wyrobić rękoma, aż powstanie kruszonka.  Dodać cukier i wymieszać.  Kruszonkę wysypać na owoce.  Piec około 50 - 60 minut, aż do suchego patyczka.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...