8.12.2012

Polędwiczki w sosie jabłkowym

Chciałam Wam dzisiaj pokazać przepis na polędwiczki, z serii Kulinarne Inspiracje Kamis.  Pierwszy raz robiłam tego typu danie i muszę przyznać, że tak podane polędwiczki zrobiły furorę u mnie w domu.  Wiem jedno, mój syn będzie się o nie dopominał, a ja zapewne będę ulegać prośbom.




Składniki:
  • 1/2 kg polędwiczki wieprzowej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka oleju
  • 1 czerwona cebula grubo pokrojona
  • 100 g pieczarek (pokrojonych)
  • 1 jabłko (pokrojone w ósemki)
  • 150 ml soku jabłkowego
  • 200 ml śmietanki 30%
  • sól, pieprz
  • Zestaw Kulinarne Inspiracje Kamis (rozmaryn, czosnek, tymianek, papryka, szałwia)



Wykonanie:
Do miski wsyp mąkę, paprykę, sól, pieprz i wszystko razem wymieszaj. Polędwiczki pokrój na skos w plastry, delikatnie rozbij i obtocz w mące z przyprawami. Na dużej patelni rozgrzej olej i obsmaż mięso po 2-3 minuty z każdej strony. Zdejmij z patelni i przełóż na talerz. Na patelnię wrzuć czerwoną cebulę, pieczarki i jabłko. Smaż przez 3-4 minuty, aż do zbrązowienia. Dodaj sok jabłkowy, czosnek granulowany, szałwię, rozmaryn, tymianek, śmietankę kremową i delikatnie zamieszaj. Mięso ponownie wrzuć na patelnie, doprowadź do wrzenia i smaż jeszcze przez 10 minut, aż mięso będzie miękkie. Podawaj z gotowanymi ziemniakami i surówką.


Wpis sponsorowany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...