20.11.2012

Pieczone warzywa

Bardzo proste danie, ale dające podstawę do wielu modyfikacji i wariacji.  Można podać takie warzywa jako dodatek do ryby czy mięsa.  Ja tak upieczone pokroiłam na mniejsze części, dodałam pokrojony w kostkę upieczony schab, garść świeżych liści szpinaku i zabrałam do pracy.  Co chwila ktoś zaglądał i pytał co to takiego ślicznego.  Dodam jeszcze, że aromat podczas pieczenia jest niesamowity.





Składniki:
  • 1 mała dynia butternut
  • 1 - 2 cebule
  • 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 4 ziemniaczki
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 - 3 łyżki oliwy
  • sól, pieprz
  • 2 gałązki rozmarynu
  • 1 cytryna


Wykonanie:
Warzywa umyć, obrać.  Dynię przekroić wzdłuż na pół i pokroić na 1 cm plastry (obierałam ją dopiero po pokrojeniu w plastry, bo tak jest wygodniej).  Marchewką i pietruszkę pokroić na ćwiartki.  Ziemniaki,cebulę i cytrynę na ósemki.  Warzywa przełożyć do naczynia do zapiekania (ja użyłam dwóch).  Dodać obrane ząbki czosnku. Obficie posolić i popieprzyć.  Następnie polać oliwą (można lekko przemieszać, aby oliwa pokryła wszystkie warzywa). Na wierzch położyć gałązki rozmarynu.  Zapiekać około 35 - 40 minut w 200 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...