29.11.2012

Korzenny chlebek dyniowy z żurawiną

Pokochałam świeżą żurawinę w cieście, niestety tym razem nie miałam jej wystarczająco dużo.  Chlebek bardzo wilgotny, o korzennym zapachu  z kwaskowatą żurawiną.  Jak dla mnie ideał na drugie śniadanie. Wzorowałam się na przepisie Delii Smith na chlebek bananowo-orzechowy, ale myślę, że mogłaby go nie poznać.



Składniki:
  • 80g masła
  • 100 g cukru
  • 1 jajko
  • 230 g mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 g puree z dyni
  • 1 łyżka przyprawy korzennej
  • 50 g świeżej żurawiny (można więcej)


Wykonanie:
Masło stopić i przestudzić.  Mąkę, cukier, proszek i przyprawę wymieszać.  Puree dyniowe wymieszać z jajkiem i masłem.  Następnie dodać do mąki i wymieszać.  Dodać umytą i osuszoną żurawinę i ponownie wymieszać.  Piec w keksówce (23 cm) wyłożonej papierem do pieczenia przez około 50 minut w 180 stopniach.  Po upieczeniu przez kilka minut pozostawić w formie, a następnie ostudzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...