8.10.2012

Sernik migdałowy


Musiałam upiec sernik.  Do tego musiał się udać.  Postanowiłam, że lekko zmodyfikuję ten przepis.  Zmodyfikowałam i to był strzał w dziesiątkę.  Sernik jednak powędrował poza dom.  Dlatego kilka dni później zrobiłam powtórkę.  Tym razem sernik został w domu.



Składniki na spód
  • 150g ciastek Digestive 
  • 50 g czekolady
  • 50g rozpuszczonego masła

Składniki na masę serową:
  • 700 g twarogu półtłustego dwukrotnie zmielonego 
  • 250 g drobnego cukru
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 jajka  
  • 40 g śmietanki 30%
  • 35 g  amaretto

Składniki na kruszonkę:
  • 100 g zmielonych migdałów
  • 50 g  masła
  • 50 g cukru


Wykonanie:
Ciasteczka i czekoladę miksujemy blenderem.  Dodajemy roztopione masło i mieszamy.  Dno tortownicy (22 cm) wykładamy papierem do pieczenia.   Wymieszane z masłem ciasteczka ugniatamy na dnie tortownicy.  Wkładamy do lodówki.
Składniki na masę serową miksujemy przez chwilę, tak aby masa była gładka.  Gotową masę wylewamy na przygotowany wcześniej spód z ciasteczek. 
Migdały i cukier mieszamy.  Dodajemy zimne masło i wyrabiamy palcami, tak aby powstałą kruszonka.  Gotową kruszonkę wysypujemy na masę serową.  Pieczemy godzinę w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...