5.09.2012

Tartaletka z karmelizowanym fenkułem

Robiłam je jeszcze w czerwcu, ale nie miałam czasu przetłumaczyć tekstu.  Z tego wszystkiego, zupełnie zapomniałam, którego przepisu na kruche ciasto użyłam, ani w jakiej ilości.  Możecie jednak użyć Waszego ulubionego, lub ciasta francuskiego, jak w oryginalnym przepisie. A sam farsz jest wspaniały.  



Składniki:
  • 2 średnie bulwy fenkułu, podzielone na ćwiartki i posiekane
  • 2 łyżki oliwy
  • 1-1/2 łyżeczki świeżego tymianku lub 1/2 łyżeczki suszonego
  • 1 łyżeczka octu balsamicznego
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/8 łyżeczki pieprzu


Wykonanie:
 Na dużej patelni podsmażamy fenkuł na oliwie, aż zmięknie.  Zmniejszamy ognień na średni i gotujemy, bez przykrycia, przez około 40 minut, aż zmieni kolor na na złoty.  Mieszamy od czasu do czasu.  Dodajemy tymianek, ocet balsamiczny, sól i pieprz.
Szykujemy kruche ciasto, wykładamy nim foremki i podpiekamy przez chwilę.  Następnie wkładamy farsz do foremek i pieczemy 12-15 minut, aż się zezłoci.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...