28.09.2012

Curry z dyni i kalafiora

Wspaniałe i już.  Stwierdziła tak Szalo, twierdzę tak ja, spodobało się też mojej koleżance Wioli. Wzorowałam się na przepisie Jamiego z 30 minut w kuchni.



Składniki:
  • 2 cebule
  • 1 dynia piżmowa (ja dałam hokkaido)
  • 1 mały kalafior
  • 4 ząbki czosnku
  • pęczek natki pietruszki
  • kilka łyżeczek czerwonej pasty curry (ja dałam 3 i było bardzo łagodne)
  • 400 g ciecierzycy (ja dałam ugotowaną, ale można dać z puszki)
  • oliwa
  • sól, pieprz


Wykonanie:
Cebule obieramy i kroimy w plasterki.  Wrzucamy do garnka i dodajemy odrobię wody i dużo oliwy. Dusimy. Dynię obieramy, wydrążamy pestki i kroimy miąższ w małą kostkę.  Dodajemy do cebuli.  Kalafior dzielimy na różyczki i dodajemy do garnka.  Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek i większość posiekanej natki.  Dolewamy około pół litra wrzątku, pastę curry i ciecierzycę.  Doprawiamy, mieszamy i gotujemy pod przykryciem.  Mieszamy od czasu do czasu i jeśli jest taka potrzeba, to dolewamy więcej wody.  Gotujemy do miękkości.  Jeśli chcemy, możemy warzywa lekko rozgnieść, aby zagęścić potrawę.  Podajemy posypane resztą natki, z chlebkami chapati lub ryżem basmati.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...