27.01.2012

Pieczone donuty cytrynowe

Nie wyglądają jak donuty, bo nie mam odpowiedniej foremki. Jednak Barbara, autorka blogu, z którego zaczerpnęłam przepis, powiedziała, że można je upiec jak muffiny.  Tak też zrobiłam.  Są niezwykle miękkie, delikatne, z lekko cytrynowym posmakiem. Smakiem i konsystencją nie przypominają muffinów, są dużo lżejsze.






Składniki:
  • 1 filiżanka mąki pszennej
  • 1/2 filiżanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • 1/2 filiżanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • 180 ml greckiego jogurtu (w oryginale cytrynowy, ja dałam zwykły naturalny)
  • 1/3 filiżanki oleju słonecznikowego
  • 1/3 filiżanki mleka
  • skórka z 1 cytryny (u mnie limonka)
  • sok z 1 limonki (to ode mnie, ponieważ nie miałam cytrynowego jogurtu)

Polewa:
  • 1 filiżanka cukru pudru
  • sok z 1 cytryny



Wykonanie:
Nagrzej piekarnik do 160 stopi (ja piekłam w 165). Natłuścić foremkę do pączków  (lub tak jak ja, wyłożyć formę do muffinków papilotkami)
W średniej misce wymieszać mąki, cukier, sodę, proszek do pieczenia i sól.  Odstawić
W małej misce wymieszać jajka, jogurt, olej, mleko i skórkę z cytryny (plus ewentualnie sok z limonki).  Dodać do suchych składników i wymieszać, aż składniki się połączą.
Podzielić ciasto równo do 12 wgłębień w foremce, wypełniając każde do połowy. Piec 10 - 15 minut, aż patyczek wsadzony do środka będzie suchy (w formie od muffinów piec 20 minut).  Wyjąc z piekarnika i ostudzić przez kilka minut w foremkach.
Ubić cukier puder i sok z cytryny, aż powstanie lukier.  Wyjąć pączki z foremek i polać lukrem.  Wystudzić na kratce.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...