15.01.2012

Mleczne bułeczki

W Encyklopedii Chleba Ch. Ingramm są na tej samej stronie co bułeczki z dołeczkiem.  Upatrzone więc miałam je od dawna.  Nie wiem dlaczego tyle zwlekałam z ich zrobieniem, bo są cudowne.  Mięciutkie, delikatne.  W sam raz na śniadanie.





Składniki (na 12 niewielkich bułeczek):

  • 450 g mąki pszennej chlebowej (ja dałam typ 550)
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru
  • 50 g miękkiego masła
  • 15 g drożdży (dałam 5 g instant)
  • 280 ml letniego mleka + plus więcej do posmarowania



Wykonanie:

Przesiać mąkę i sól do dużej miski. Dodać cukier i masło. Masło wyrabiamy tak jak na kruszonkę. Drożdże rozrobić w 60 ml mleka. Dodać pozostałe mleko i wymieszać całość. Wyłożyć na blat posypany mąką i wyrabiać przez około 8-10 minut, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne (ja wyrabiałam robotem). Wyrobione ciasto włożyć do miski wysmarowanej lekko olejem. Przykryć i odstawić na około 1 godzinę, aż ciasto podwoi objętość. Wyrośnięte ciasto ponownie wyłożyć na omączony blat. Odgazować i podzielić na 12 równych części. Każdą uformować w kulę i położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, lub natłuszczonej. Ostrym nożem naciąć każdą bułeczkę na krzyż. Przykryć i ponownie odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut. Nagrzać piekarnik do 200 stopni. Wyrośnięte bułeczki posmarować mlekiem. Piec 20- 25 minut, aż będą złote. Studzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...