10.05.2011

Tarta ze szparagami

Dwa lata temu zobaczyłam ją u Małgosi.  Zauroczyła mnie, ale jej nie zrobiłam - szparagi były nie do dostania na moim bazarku.  Rok temu zupełnie o niej zapomniałam.  Na szczęście w tym roku bardzo podobną zrobiła Beatka.  Ponieważ miałam wszystkie składniki wykonałam natychmiast łącząc obydwa przepisy.




Składniki:

* opakowanie mrożonego ciasta francuskiego
* 21 szparagów
* ok. 9 pomidorków koktajlowych (dałam zwykłe pomidory)
* 4 łyżki jogurtu greckiego
* 2 łyżki startego parmezanu
* świeżo mielony pieprz
* świeże listki tymianku



Wykonanie:

Piekarnik rozgrzać do 220 st.C. Szparagi umyć, odłamać zdrewniałe końcówki. Przed pieczeniem podgotować je przez chwilę na parze.
Ciasto podzielić na porcje (używałam ciasta w płatach, więc jeden płat był jedną porcją). Końcem noża naciąć delikatnie ciasto ok. 1- 2 cm od brzegu. Trzeba przy tym uważać, by nie przeciąć ciasta na wylot. Jogurt wymieszać z parmezanem, rozsmarować na prostokącie, który powstał po nacięciu. Pomidorki pokroić w plastry, ułożyć na masie jogurtowej, a na nich ułożyć szparagi i listki tymianku. Przed włożeniem do piekarnika skropić oliwą. Piec ok. 20 minut. Przed podaniem doprawić świeżo mielonym pieprzem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...