7.04.2011

Syrop fiołkowy

Pewnie wszyscy już wiecie o Kwiatowej Akcji Pinkcake. W zeszłym roku to właśnie dzięki Gosi zjadłam kwiaty dyni.
Teraz od kilku dni Gosia i Szarlotek kuszą fioletem. Dlatego kiedy zobaczyłam na spacerze fioletowy dywan postanowiłam spróbować.  Razem z córcią zbierałyśmy  kwiatki i nazbierałyśmy ich sporo.  Dlatego też postanowiłam wykorzystać przepis pokazany u  Komarki.  Tak się złożyło, że Gosia i Szarlotek też tego dnia robiły syrop i zaproponowałay mi wspólne fiołkowanie. Bardzo dziękuję za to przemiłe wyróżnienie.  W końcu to zaszczyt fiołkować z mistrzyniami.
Mój syrop niestety nie ma fioletowej ani niebieskiej barwy i zupełnie nie wiem dlaczego.



Składniki:

* około 20 dkg kwiatu fiołka,
* 1 l wody,
* około 60 dkg cukru (tyle ile zaważy wywar z kwiatów),
* sok z połowy cytryny


Wykonanie:

Fiołki zalać wrzącą wodą, przykryć ściereczką i odstawić na kilka godzin. Odlać sok i przecedzić oraz zważyć. Odważyć tyle cukru, ile waży wywar z fiołków i dodać do soku. Dodać sok z cytryny i gotować na wolnym ogniu około pół godziny. Gorący sok przelać do butelek i szczelnie zakręcić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...