21.02.2011

Potrawka z kurczaka z piekarnika / Tovuqli dimlama

Dzisiaj na obiad jedziemy do Uzbekistanu.  Niby daleko, ale danie bardzo swojskie, no może gdyby nie kumin.  Danie podejrzane u Grumków wykonuje się raz dwa i smakuje wybornie, pod warunkiem, że lubicie kumin.
Przy okazji chciałam Was też zaprosić do lektury tej strony, gdzie możecie dowiedzieć się kilku rzeczy o mnie.  Bardzo dziękuję Pani Szalo za pomoc przy korekcie :)


Składniki:
  • kilka kawałków kurczaka
  • 2 cebule pokrojone w cienkie plasterki
  • 2 cukinie pokrojone w plasterki (nie dałam)
  • 2 ziemniaki pokrojone w plasterki
  • 2 pomidory pokrojone w plasterki
  • 30 g rozpuszczonego masła lub oliwy
  • tarty żółty ser
  • 50 ml wody, sól do smaku
  • 1 łyżka nasion kminu
  • posiekana kolendra
  • (dodałam pół kilograma dyni)

Wykonanie::
W naczyniu do zapiekania wyłożyć warzywa. Na warzywach ułożyć kawałki kurczaka. Posolić, posypać kuminem, podlać wodą i oliwą. Wstawić do piekarnika i piec przez godzinę. Sprawdzić czy mięso i warzywa są miękkie. Jeśli nie to wstawić do piekarnika na 30 minut (moje piekły się ponad półtorej godziny). Miękkie mięso i warzywa wyłożyć na talerz. Posypać serem i kolendrą. Podawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...