18.02.2011

Mus czekoladowy

Czekoladowy Weekend czas rozpocząć.  W tym roku w zastępstwie Bei prowadzi go Atinka.  Na początek (bo mam nadzieję, że uda mi się coś jeszcze przygotować) zapraszam na mus przygotowany według receptury żony Ainsley'a Harriott'a


 

Składniki:

  • 130 g czekolady (zawartość kakao minimum 50%)
  • 85 ml zimnej mocnej kawy (najlepiej espresso)
  • 2 ziarenka kardamonu, rozkruszone
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru pudru (dałam 0,5 łyżki)


Wykonanie:

4 ramekiny o pojemności 120 ml włożyć do lodówki (dzięki temu mus szybciej się zetnie).

Czekoladę połamać na kawałki, włożyć do miski razem z kawą i kardamonem. Rozpuścić w kąpieli wodnej, mieszając od czasu do czasu. (Uważać, żeby miska nie dotykała poziomu wody). Odstawić do ostygnięcia.

Kiedy czekolada już przestygnie, wbijać po 1 żółtku (używając drewnianej łyżki) i dokładnie wymieszać. Białka ubić w oddzielnej misce. Kiedy zaczną się formować lekkie wierzchołki dodać cukier i ubijać dalej, aż białka będą sztywne i błyszczące (jak na bezy). Wmieszać łyżkę ubitych białek do mieszanki czekoladowej i wymieszać. Następnie delikatnie wmieszać resztę ubitych białek. Włożyć mus do ochłodzonych ramekinów i schładzać przez minimum 40 minut aż do 2 godzin (ja użyłam większych ramekinów i mój mus gęstniał nieco dłużej).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...