28.02.2009

Szkocja - Apple scones

Zawsze myślałam, że scones to Anglia i pewnie tak jest.  Jednak przeglądając internet w poszukiwaniu szkockich przepisów natknęłam się na stronkę z tradycyjnymi szkockimi przepisami a tam właśnie był przepis na jabłkowe scones. No to zrobiłam.
"Mamo uzależniłem się od pierwszej bułeczki" - chyba nie można usłyszeć lepszego komentarza.  Bułeczki w prawdzie nie wyrosły za nadto (w oryginale miały być trójkąty ja zrobiłam tradycyjne bułeczki i może dlatego), ale ich smak - nie do opisania.  Robiłam wczoraj po południu a dzisiaj nie ma po nich śladu :)  Smakowały z samym masłem i z dżemem jabłkowym domowej roboty.



Składniki:


  • 1 średnie jabłko
  • 250 g mąki z dodatkiem proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 60 g masła
  • 60 g cukru
  • do 150 ml mleka


Składniki na polewę/lukier:

  • Trochę mleka
  • Brązowy cukier


Wykonanie:

Nagrzać piekarnik do 200 stopni.
Jabłko obrać i pokroić na drobne cząstki (ja starłam na tarce). Przesiać mąkę, sól i proszek do pieczenia. Zetrzeć do mąki masło a następnie dodać cukier i pokrojone jabłko i wymieszać. Dodawać mleka aż otrzymamy delikatne ale nie lepiące się ciasto.
Rozwałkować ciasto na posypanej mąką stolnicy na około 1,5 cm. Pokroić na 8 trójkątów. Kawałki ułożyć na blaszce wyłożonej pergaminem do pieczenia, posmarować wierch trójkątów mlekiem i posypać brązowym cukrem. Piec przez 20-25 minut. Podawać ciepłe z masłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...