11.10.2009

Rogaliki drożdżowe WC 14

Jestem winna Olciakowi przeprosiny za nieudane wspólne pieczenie w ramach molerkowa.  No więc teraz malutki prezencik przeprosinowy, skoro Olciak zaprasza do Weekendowej Cukierni.  Propozycje były dwie, a z tego co zauważyłam wszyscy (albo prawie wszyscy) zabrali się za sernik.  U mnie niestety to ciasto odpada, bo w domu tylko ja jestem wielbicielką takiego ciacha.  A ponieważ wszyscy uwielbiamy małe co nieco, padło na rogaliki. 

Oczywiście podczas pieczenia okazało się ku mojemu zdziwieniu, że mam w domu tylko jedno jajko i niecałą szklankę mleka (a to się rzadko u mnie zdarza).  Robiłam więc z połowy porcji, niestety, bo rogaliki zniknęły w przeciągu godziny od upieczenia.




Składniki:

  • 1 szkl. mleka
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka suszonych drożdży
  • 3 duże jajka
  • 4 i 1/2 szkl. mąki

Do posmarowania:

3 łyżki stopionego masła

Nadzienie:

pełna dowolność,czego dusza zapragnie:) np. powidła śliwkowe,biały serek,gęsty budyń

Ja dałam dżem śliwkowy i czereśniowy


Wykonanie:

Drożdże wsypać do małego naczynia, dodać troszkę mąki i cukru. Mleko podgrzać, aż będzie letnie i 1/4 szklanki zalać drożdże, dobrze wymieszać i zostawić , aż zaczyn zacznie się podnosić.

Resztę (3/4 szklanki) mleka zagotować i dodać do niego masło i cukier. Odstawić do przestygnięcia. Następnie do miski wsypać mąkę, dodać rozczyn, mleko z masłem i cukrem, jajka , sól i wymieszać, aż utworzy się miękkie ciasto. Wyłożyć na stolnicę i wyrabiać dobre kilka minut, aż będzie gładkie i lśniące.

Włożyć z powrotem do miski (ja włożyłam do naoliwionej) i zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na około 1 godzinę , aż podwoi swoją objętość. Podzielić ciasto na 3 części, z każdej wywałkowac koło o średnicy 22 cm. Posmarować roztopionym masłem, podzielić na 8 trójkątów, nakładać po 1 łyżeczce nadzienia i zwijać ku środkowi rogaliki. Układać na natłuszczonej blasze , posmarować masłem, przykryć i zostawić do wyrośnięcia.

Piec 8 - 10 minut, aż się zrumienią w temperaturze 200 st.C., wyjąć z piekarnika i jeszcze gorące ponownie posmarować masłem. Zostawić do wystygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...