20.03.2010

Pierożki z łososiem i bazylią

Jakiś czas temu dostałam od Joli 2 książki kucharskie (jeszcze raz Ci kochana dziękuję).  Jedna z nich to zbiór przepisów na dania z łososiem z Alaski z puszki. Przyznam, że nie sądziłam, że można wyczarować z niego aż tyle wspaniałych dań.  Jako pierwsze wypróbowałam Ravioli z łososiem i bazylią.  Smak dość ciekawy, wspaniały pomysł na ciasto z bazylią (można przecież wykorzystać w innych przepisach), jest niestety jedno ale.  Podczas gotowania wywaru nie pachnie w domu najładniej ;)




Składniki:


  • 213 g łososia różowego w puszce
  • 75 g twarogu
  • 2 pomidory, obrane, bez ziarenek, drobno posiekane
  • 1 łyżeczka pesto
  • 290 g mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 rozbełtane jajka
  • 3 łyżki świeżej bazylii, posiekanej
  • 1 średnia cebula, posiekana
  • 2 ząbki czosnku, rozgniecione
  • 200 g pomidorów w puszce
  • 1 czerwona papryka, bez nasion, posiekana (nie dałam)
  • 8 cebulek dymek
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól, pieprz



Wykonanie:

Odcedzić łososia. Dodać wody do soku z puszki po łososiu tak, żeby razem było 600 ml. Rozgnieść rybę, ser, pomidory i pesto w misce. Proponuję wyłożyć do wszystko do sitka i postawić nad miską, tak aby nadmiar płynów spływał. Będzie wtedy dużo łatwiej lepić pierożki.

Wymieszać mąkę, sól, jajka i bazylię tak aby powstało zbite ciasto. Wyłożyć na omączoną powierzchnię i wyrabiać przez 1 minutę. Podzielić na kawałki wielkości cytryny i każdy dalej dokładnie wyrabiać. Rozwałkować na grubość 2 mm. Wycinać pierożki (w książce polecają o średnicy 3,5 cm, ale ja nie mam cierpliwości do takich maleństw i wycinałam od szklanki). Na każde kółko nakładać odrobinę farszu i sklejać. Suszyć z każdej strony przez godzinę (u mnie schły tylko około 20 minut).

Wlać wywar rybny, cebulę i czosnek do garnka. Zagotować i zmniejszyć ogień. Wkładać partiami pierożki i gotować przez około 10 minut. Wyjąć, trzymać w cieple.

Zmiksować pozostałe składniki. Podgrzać aż zawrze i potem odparowywać przez 5 minut. Podawać pierożki z sosem pomidorowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...