29.01.2009

Pierogi z mięsem z orientalną nutką

Nie ma to jak kobieta na L4, przecież poleżeć nie można.  W ramach dochodzenia do zdrowia zrobiłam pierożki, takie ze starego przepisu babci, tylko dodałam imbiru.  Wyszło super, niby tak jak zawsze, ale jednak nutka orientalna jest lekko wyczuwalna.



Składniki na ciasto:

  • mąka
  • jedno jajko
  • woda przegotowana (lekko ciepła)


Składniki na farsz:


  • ugotowane zmielone mięso z kurczaka (ja dałam z udek)
  • cebula
  • ugotowana i zmielona marchewka
  • sól, pieprz, imbir


Wykonanie:

Cebulkę zeszklić z dodatkiem imbiru (nie żałować). Mięso, marchewkę i cebulę wymieszać i doprawić do smaku. Ciasto zgnieść i cienko rozwałkować. Następnie wykrawać koła szklanką. Na kółka nakładać łyżeczkę farszu i sklejać. Gotowe pierożki ugotować we wrzątku (aż wypłyną). Podawać wyjęte z wody z cebulką lub masełkiem, lub na sucho , jak kto woli. Można tez przysmażyć (co właśnie zrobiłam - wiem, wiem bardzo niezdrowo)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...