6.06.2009

Łosoś zapiekany z truskawkami

Przepis z kuchni Norweskiej (chyba się troszkę spóźniłam do podróżowania z widelcem po Europie).  Jak zobaczyłam zdjęcie w mojej Wielkiej Książce Kucharskiej, wiedziałam, że jak tylko pojawią się truskawki to będę musiała spróbować.  No i się nie zawiodłam.  Bardzo, ale to bardzo ciekawe połączenie, no i do tego dietetyczne (no może oprócz tego żółtego sera)




Składniki:

  • 1 kg filetu z łososia norweskiego bez skóry (dałam połowę mniej)
  • 20 dag żółtego sera
  • 30 dag truskawek
  • sól, pieprz
  • olej


Wykonanie:

Łososia umyć, osuszyć lekko posolić i posypać świeżo zmielonym pieprzem. Umyte truskawki pokroić w plasterki. Żółty ser zetrzeć na grubej tarce.

Łososia ułożyć w posmarowanej olejem formie, posypać serem obłożyć truskawkami w plasterkach. Skropić olejem. Zapiekać 20 minut w temperaturze 180 stopni, aż ser się lekko zrumieni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...