21.08.2009

Naleśniki gryczane z owocami

Przepis dostałam od koleżanki mojej mamy.  Co tu dużo mówić, naleśniki są obłędne.  No i do tego chyba jednak zdrowe.  Nie smaży się ich najlepiej, trzeba używać dobrze naoliwionej patelni i bardzo rozgrzanej, a do przewracania łopatki.  Ale trud smażenia jest zrekompensowany przez smak. No i muszę dodać, że uwielbiam patrzeć jak na patelni z ciasta wystają ziarenka.  Owoce można dodawać według upodobań, ale podam według oryginału bo mi tak smakują najlepiej. A ponieważ brzoskwinie są, to pasuje do morelkowa.

 

Składniki na ciasto:

  • Kefir/maślanka/jogurt (500 ml)
  • Mąka pszenna (4 łyżki)
  • mąka gryczana (3 łyżki)
  • 1 jajko
  • płatki owsiane, żytnie, gryczane czy jakieś inne (3, 4 łyżki łącznie)
  • ziarna słonecznika (1 łyżka)


Wykonanie:

Wszystkie składniki wymieszać trzepaczką i odstawić na kilka godzin aż płatki zmiękną (ja robię wieczorem i smażę następnego dnia). Ciasto powinna być bardziej gęste niż do tradycyjnych naleśników, ale trzeba pamiętać, że po odstawieniu na kilka godzin i tak zgęstnieje.

Smażyć na bardzo dobrze rozgrzanej patelni na mocno brązowy kolor.


Farsz:

Składniki:

  • banany
  • rodzynki
  • serek homogenizowany
  • jogurt naturalny
  • owoce (maliny, brzoskwinie lub inne)


Rozgnieciony banan wymieszać z rodzynkami. Rozsmarować na naleśniku i polać serkiem homogenizowanym (ja używam waniliowego). Naleśnik zwinąć i polać jogurtem naturalnym, do którego dodajemy owoce według upodobań (u mnie brzoskwinie, ale robiłam też z malinami)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...