26.05.2009

Muffiny jagodowe

No to się pochwalę, a co.  Na komunię mojego synia przygotowałam 59 muffinków.  Pomyślałam sobie, że muffinki to super wybór, bo się nie narobię, a zawsze wychodzą, każdy może być inny, nie trzeba kroić więc się ładnie poda, no i do tego wszystkim smakują.  Prawie miałam rację (jednak przy takiej ilości narobić się trzeba).  Ale to nie szkodzi. Ważne, że mogłam wypróbować nowe smaki (wielkie dzięki dla Majany za tysiące super pomysłów). 


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki świeżych jagód lub 1 szklanka borówki amerykańskiej (dałam jagody mrożone, bez rozmrażania)
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego

Wykonanie:

W jednej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą.
W drugiej misce roztrzepać jajko z mlekiem, olejem i wanilią. Zawartość obu misek połączyć, dodać jagody (borówki) i wymieszać delikatnie.
Nakładać do foremek muffinkowych i piec przez około 20-25 minut w temperaturze 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...