26.05.2009

Muffiny bananowe z rodzynkami

No to się pochwalę, a co.  Na komunię mojego synia przygotowałam 59 muffinków.  Pomyślałam sobie, że muffinki to super wybór, bo się nie narobię, a zawsze wychodzą, każdy może być inny, nie trzeba kroić więc się ładnie poda, no i do tego wszystkim smakują.  Prawie miałam rację (jednak przy takiej ilości narobić się trzeba).  Ale to nie szkodzi. Ważne, że mogłam wypróbować nowe smaki (wielkie dzięki dla Majany za tysiące super pomysłów).



Składniki:

  • 125g masła
  • 160g cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 3 dojrzałe banany
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 300g mąki
  • rodzynki (nie wiem ile, po prostu sypnęłam sporą garść)

Wykonanie:

W garnku rozpuścić masło. Ściągnąć z palnika, dodać cukier, wanilię, rozgniecione widelcem banany. Wlać śmietanę, dodać jajka i wymieszać. Dodać sodę, proszek do pieczenia, mąkę, wymieszać. Na końcu wrzucić rodzynki i wymieszać.

Formę do muffin wyłożyć papilotkami. Nałożyć do nich ciasto i piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...