31.05.2010

Gotowy mix na placki domowej roboty

Dostałam od mojego męża w prezencie książkę "Nigella Ekspresowo" i ekspresowo zabrałam się do wykonywania przepisów w niej zawartych.  Na pierwszy ogień poszły placuszki na domowym mixie.  Zrobiłam je na sobotnie śniadanie tuż przed eliminacjami do Finału wyścigów bolidów Formuły mydelniczka. Śniadanko tak wspaniałe i pożywne, że synio zajął 3 miejsce w eliminacjach (niestety z powodu Komunii w rodzinie nie mógł być obecny w finale).  Obsługa eliminacji też została poczęstowana i placuszki zniknęły w tempie błyskawicznym.



Składniki:


  • 600 g mąki
  • 3 łyżki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 40 g waniliowego lub drobnego cukru



Wykonanie:

Wymieszać składniki i wsypać do słoja. Kiedy będziecie chcieli zrobić placki należy zrobić następujące rzeczy:


Ciasto na placki:

Na każde 150 g gotowego miksu dodać i wymieszać:


  • 1 jajko
  • 1 łyżkę stopionego masła
  • 250 ml półtłustego lub tłustego mleka (dla mnie ciasto było za rzadkie więc dodawałam więcej mixu)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...