2.08.2009

Dżem morelowy z migdałami

Bardzo mi się podoba podejście Pani Maryli Musidłowskiej, żeby przez 3 miesiące robić po 4 słoiki przetworów dziennie.  Podobno wtedy mamy po 1 słoiczku na cały rok.  Brzmi pięknie, prawda?  Tylko ja jakoś nie mam codziennie zapału na te 4 słoiczki, ale staram się jak mogę.  W każdym razie zrobiłam dżemik morelkowy według przepisu tej Pani i jest cudowny.  Pierwszy raz robiłam dżemy z jakimiś dodatkami i muszę przyznać, że to cudowny pomysł.

 

Składniki
  • 1,5 kg bardzo dojrzałych wypestkowanych morel
  • 1 kg trzcinowego cukru żelującego
  • 2 cytryny
  • 250 gram słupków migdałowych (dałam 100 g)


Przygotowanie
Pokroić morele na ćwiartki. Połowę owoców rozgnieść w rondlu praską do ziemniaków.(ja zmiksowałam, bo jestem leniem strasznym). Dosypać cukier, dodać sok z cytryny. Dokładnie wymieszać i odstawić na 2 godziny. Na suchej patelni podprażyć posiekane migdały. Wymieszać owoce zasypane cukrem i gotować je 5 minut ciągle mieszając. Dodać migdały. Wymieszane gorące konfitury przełożyć do wypieczonych w piekarniku słoików, zakręcić wygotowanymi pokrywkami i postawić do góry dnem, aby zassały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...