9.04.2010

Dorsz z chilli i cytryną

Będę zamęczać dalej Ainsley'em, a co tam.  Nie wiem jak Wam, ale mi się to coraz bardziej podoba.  Nie mam pomysłu na obiad, otwieram książkę a tam wszystko gotowe.  Góra pół godziny i przepiękny, smaczny obiadek gotowy.
Tę rybę robiłam już dwa razy.  Za pierwszym razem jednak obyło się bez kaszy kuskus i nie grillowałam w piekarniku, a na patelni grillowej.  Było smacznie, ale polecam jednak wersję piekarnikową.  Ten sposób pieczenia ryby sprawił, że sok z cytryny wsiąkł w rybkę i byłą przesmaczna.  Dressing, którym polewa się tę rybę polecam nawet bez reszty przepisu - jest cudowny.
Tytuł oryginału "Chilli-lemon-splashed fish"




Składniki (na 4 porcje):


  • 1 cytryna
  • 4 x 120 g filetu z dorsza
  • 2 łyżki oliwy z oliwek, plus więcej do posmarowania
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • 175 g kaszy kuskus
  • 300 ml gorącego bulionu warzywnego
  • 2 pomidory (nie dałam)
  • 4 cebule dymki (dałam zwykłą małą cebulkę)
  • 2 łyżeczki posiekanej natki pietruszki lub kolendry
  • 1/4 łyżeczki proszku chilli
  • sól, pieprz


Wykonanie:

Nagrzać grill na bardzo gorący (ja nastawiłam 210 stopni).

Odkroić 4 plasterki cytryny, z reszty wycisnąć sok do miseczki. Filety położyć na brytfance grillowej (skórką do góry), na nich położyć po plasterku cytryny. Posmarować odrobiną oliwy, doprawić solą i pieprzem. Grillować przez 6-8 minut (u mnie trwało to trochę dłużej), bez przewracania, aż ryba cała się upiecze i lekko zezłoci.

W międzyczasie podgrzać łyżkę oliwy w garnku, podsmażyć posiekany czosnek i pokrojoną paprykę przez 4-5 minut, aż zmięknie. Dodać kuskus, bulion, posiekane pomidory, cebulkę (ja moją smażyłam z czosnkiem) i natkę. Doprawić do smaku, przykryć, zdjąć z ognia i odstawić na kilka minut.

Wymieszać sok z cytryny z pozostałą oliwą i chilli. Gotowy kuskus zruszyć widelcem i nałożyć na talerze. Na wierzch położyć ugrillowną rybę. Polać przygotowanym dressingiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...