16.10.2009

Country Herb Bread - wiejski chleb z ziołami

Dzisiaj święto chleba, więc zmobilizowałam się i upiekłam.  Przecież każdy kto chociaż raz upiekł sam w domu chleb wie, że żaden sklepowy, piekarniany chlebek nie może się równać z domowym wypiekiem.  Mam tylko nadzieję, że już niedługo nabiorę dostatecznie dużo odwagi żeby przygotować zakwas :)
A przepis na ten chlebek znalazłam w "Successful baking".




Składniki na 2 bochenki (lub 20 bułek)
  • 900 g mąki pszennej (dałam 700 pszennej i 200 pszennej razowej)
  • 2 łyżeczki soli
  • 50 g margaryny (dałam masło)
  • 2 saszetki drożdży instant
  • 1 łyżka świeżo posiekanej mieszanki ziół (dałam bazylię) lub 1 łyżeczka ziół suszonych
  • 450 ml letniego mleka i wody (wymieszane)
  • 1 małe jajko

Wykonanie:
Przesiać mąkę i sól do miski. Masło / margarynę rozdrabniać palcami, aż powstaną grudki. Wmieszać drożdże i zioła. Dodać mleko wymieszane z wodą i wymieszać aż powstanie miękkie ciasto. Na oprószonej mąką powierzchni wyrabiać ciasto przez około 10 minut aż będzie gładkie i elastyczne. Uformować 2 bochenki i włożyć do 2 naoliwionych form (można podzielić na 20 części i ulepić 20 bułek. Ja zrobiłam jeden chleb i 10 bułek). Formę lub blachę z bułkami przykryć naoliwioną folią przylepną i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce, aż ciasto podwoi objętość. Nagrzać piekarnik na 220 stopni.
Jajko ubić z 2 łyżkami wody i posmarować nim chleb i bułki. Chleb piec przez 30- 35 minut, a bułeczki przez 10-15, aż zbrązowieją. Wyłożyć na kratkę do ostygnięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...