30.07.2009

Ciasto ucierane z morelami

Najlepsze ciasto na wyjazd w plener?  Oczywiście, że ucierane.  Tylko co zrobić jak już wieczór, a w lodówce tylko 2 jajka?  Oczywiście, że poszukać na blogach.  Czy znalazłam?  Co za pytanie.  Oczywiście, że tak. Tym razem z pomocą przyszła mi Evenka.  Z małymi modyfikacjami ciacho wyszło super.  Zachwycali się wszyscy od tych najmłodszych do najstarszych :).


 

Składniki:

  • 75 g masła lub margaryny
  • 75 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 150 g mąki
  • 2 łyżki mleka
  • płatki migdałowe lub kruszonka do posypania (pominęłam)


Wykonanie:
Wszystkie składniki ogrzać do temperatury pokojowej. Owoce pokroić na połówki.
Tłuszcz utrzeć na puszystą masę dodając porcjami cukier i cukier waniliowy , jajka i sól. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia , dodawać na zmianę z mlekiem (ciasto wymaga tylko tyle płynu , by ciężko odrywało się od łyżki). Ciasto rozsmarować w natłuszczonej formie (u Evenki 12 x 22 cm , a u mnie 12 x 36). Na wierzchu poukładać pokrojone morele, całość posypać płatkami migdałowymi lub kruszonką (ja tego nie zrobiłam). Piec w temp. 175 st.C. przez 40 minut aż ciasto będzie suche w środku (sprawdzić patyczkiem).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...