25.03.2010

Ciasteczka owsiane z miodem

Mam czasami takie dni, że po prostu MUSZĘ zjeść coś słodkiego. Najgorzej jeśli właśnie w te dni, kiedy nie mogę pójść do sklepu a domowe zapasy już wyjedzone.  Na całe szczęście są jeszcze miejsca, gdzie można znaleźć inspirację do samodzielnego zrobienia tego czegoś na co ma się ochotę.  Tak było właśnie i w sobotę.  Jak zobaczyłam u Grumków Olci te ciasteczka to zakasałam rękawy i pomimo braku kilku składników zrobiłam.  Nie żałuję, ciasteczka są rewelacyjne, z lekko karmelowym posmakiem, no i do tego te ziarenka wanilii. Aż musiałam je Wam pokazać.




Składniki:


  • 300 g płatków owsianych
  • 100 g granoli
  • 115 g migdałów w płatkach
  • 115 g orzechów laskowych (nie dałam)
  • 50 g suszonych wiśni (nie dałam)
  • 50 g suszonych żurawin (dałam podwójną porcję)
  • 175g miodu
  • 25 g masła
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 1 laska wanilii
  • szczypta soli
  • 50 g białej czekolady (nie dałam)


Wykonanie:

Rozgrzać piekarnik do temperatury 180°C. Posiekać orzechy. Wsypać do miski płatki owsiane, granolę, migdały, orzechy i suszone owoce i wymieszać. Stopić masło w rondlu. Laskę wanilii rozkroić wzdłuż, wyskrobać nożem ziarenka i dodać do masła. Wsypać cynamon i sól i wlać miód. Wymieszać i podgrzewać ok. 3 minut. Wlać płyn do suchych składników i wszystko razem dobrze wymieszać. Przełożyć mieszaninę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, rozgarnąć i wyrównać łyżką. Wstawić do piekarnika na 8-15 minut. Wyjąć blachę z piekarnika, ponacinać nożem kratkę wielkości ciastek i odstawić na 30 minut. Umieścić białą czekoladę w szklanej misce, postawić na garnku z lekko wrzącą wodą i stopić na parze, mieszając od czasu do czasu. Masę na blasze polać czekoladą, wyłożyć na deskę i pokroić na ciastka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...