1.02.2009

Chlebek ziemniaczany

Napiszę krótko.  Pierwszy mój chleb w życiu, ale nie ostatni.  Wyszedł przepyszny, a do tego jeszcze ten zapach w domu



Składniki:
  • 50 dag mąki
  • 3 duże ugotowane i utłuczone ziemniaki
  • 7 dag drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • ¾ szklanki letnie mleka (ja dałam więcej)
  • olej
  • pęczek świeżego tymianku (ja dałam z torebki)
  • 1 białko
  • 3 łyżki pestek słonecznika
  • 3 łyżki pestek dyni

Wykonanie:
Wymieszać mleko, drożdże, cukier i 1 łyżkę mąki, odstawić. Do pozostałej mąki dodać ostudzone ziemniaki, sól, tymianek i rozczyn. Wyrobić i pozostawić do wyrośnięcia. Do wyrośniętego ciasta dodać pestki z dyni i słonecznika, wlać 3 łyżki oleju i ponownie wyrobić. Natłuszczonymi dłońmi formować 8 kul, ułożyć w formie. Posmarować kule białkiem rozmieszanym z wodą. Kule posypać resztką pestek i pozostawić do wyrośnięcia. Piec w temperaturze 190 stopni przez około godzinę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...