8.02.2010

Bułeczki razowe Tatter

Przepis na bułeczki znalazłam u Tatter.  No cóż namęczyłam się dość przy wyjmowaniu wyrobionego już ciasta z robota (kleiło się niemiłosiernie) i przy formowaniu bułeczek.  Od razu widać po przepisach, że Tatter to prawdziwa mistrzyni w pieczeniu chleba. Jednak pomimo tych trudności udało się i bułeczki były przepyszne.  Doskonale dały się też zamrozić by potem wyjmować po jednej na śniadanko :)




Zaczyn:

  • 140g pszennej mąki razowej 100%
  • 115g żytniej mąki razowej 100%
  • 2 łyżki zakwasu żytniego razowego
  • 145g wody


Składniki zaczynu wymieszałam, zagniotłam krótko (zaczyn jest bardzo gęsty) i pod przykryciem zostawiłam w cieple na 12 godzin.

Ciasto właściwe:

  • cały zaczyn zakwasowy minus 2 łyżki ( które można wykorzystać do sporządzenia nowego zaczynu)
  • 145g wody
  • 190g białej pszennej mąki chlebowej (wysokoglutenowej jeśli dostępna)
  • 1 łyżeczka drożdży instant
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • 2 łyżki masła


Zaczyn połączyłam z wodą i dodałam resztę składników, wymieszałam dokładnie. Ciasta tego nie wyrabia się łatwo i dobrze sprawdza się tutaj mikser (maszyna do chleba), przy odrobinie wprawy jednak można spróbować zagnieść je ręcznie mimo, że jest dość lepkie (ja wyrabiałam robotem).
Następnie umieściłam ciasto w misce i zostawiłam na 2 godziny do wyrośnięcia, składając je raz po godzinie.
Gotowe, podzieliłam na 12 części i ukształtowałam okrągłe bułeczki. Każdą z nich przycisnęłam wzdłuż omączoną rączka drewnianej łyżki (ja osobiście zrobiłam tak z kilkoma bułeczkami, a kilka posypałam mieszanką 4 ziaren). Zostawiłam do wyrośnięcia na 1 godzinę, aż podwoją objętość. Piekłam z parą w piecu nagrzanym do 220C przez ok. 20 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...