29.11.2009

Bagietki mleczne z czekoladą WP #53

Bardzo się cieszę, że udało mi się upiec kolejny wypiek zaproponowany przez Zapbook w ramach Weekendowej Piekarni.  Ponieważ ostatnio pieczywa u nas jest w nadmiarze, to tym razem zrobiłam bagietki z połowy porcji.  Nie ukrywam, że robiłam z myślą o dzieciach, ale i dorośli też skorzystali :)  Bagietki są mięciusieńkie, można je jeść zupełnie bez niczego.  Tak sobie myślę, że to super 2 śniadanie dla niejadka szkolniaka (+ jabłko, żeby było zdrowiej)


 

Składniki:

  • 300 g mleka (dałam 150)
  • 15 g drożdży świeżych (dałam 3 g instant)
  • 60 g masła roztopionego (dałam 30 g)
  • 130 g cukru (dałam 50 g)
  • 500 g maki (dałam 250 g)
  • Wielka garść kawałków czekolady albo łezek ,które były w zamrażarce (dałam 50 g )
  • Ekstrakt waniliowy albo śmietankowy (dałam waniliowy, pół łyżeczki)
  • Żółtko do smarowania (nie dałam)


Wykonanie:

Wyrobić ciasto aż będzie gładkie i elastyczne (robiłam w robocie). Zostawiamy do wyrośnięcia przez mniej więcej godzinę (moja rosło troszkę dłużej). Ciasto musi powiększyć objętość. Odgazowujemy, dzielimy na dwie części,do jednej np dodajemy kawałków czekolady a drugą zostawiamy bez niczego. Każdą cześć dzielimy jeszcze na 2 części i formujemy bagietki. Czyli mamy 4 bagietki. Odstawiamy do wyrośnięcia,mniej więcej 30 minut. Smarujemy żółtkiem wymieszanym z mlekiem (smarowałam samym mlekiem), nacinamy i pieczemy na 180 ° około 25 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...